Esquerra Republicana proposa la creació d’una ordenança que reguli la circulació dels vehicles de mobilitat personal (VPM) i la creació d’un grup de treball per planificar la mobilitat de la ciutat. Aquesta planificació, segons Esquerra, hauria de tenir en compte dos paràmetres. El primer, la necessitat de disposar d’una mobilitat més sostenible, eficient i segura i, el segon, la necessitat de regular i adaptar els carrers a aquesta nova manera de desplaçar-se.
Segons el portaveu i candidat d’Esquerra a l’alcaldia de Rubí, Xavier Corbera, “cal pensar la mobilitat de la ciutat des d’una perspectiva nova, i cal treballar-hi des d’avui mateix perquè les noves maneres de desplaçar-se ja estan aquí”. Per Corbera cal trobar l’encaix entre els nous VMP, que són eficients, sostenibles i per a tothom, i la convivència dins de l’espai públic amb vianants. El projecte de ciutat dels republicans passa per fomentar aquest tipus de vehicles, que encaixen amb el seu objectiu de Rubí, una ciutat sostenible, agradable per viure-hi i eficient per treballar-hi.
Els desplaçaments interurbans, i els que es dirigeixen als mitjans de transport més utilitzats (ferrocarrils i autobusos) són els primers que estan tenint aquesta demanda. Cada vegada més, els ciutadans deixem el cotxe a casa i ens desplacem més ràpidament i eficient amb els VPM. Per dos motius, en primer lloc perquè reduïm temps en els desplaçaments i en segon lloc perquè cada vegada hi ha major consciència sobre la sostenibilitat a la nostra ciutat.
Als republicans els preocupa que la manca d’una regulació específica, i una ciutat que no té pensada la mobilitat en termes de futur, pugui provocar problemes per als vianants i pugui desincentivar aquest tipus de mobilitat a la ciutat. És per això que aposten per la creació d’una ordenança municipal i una taula de planificació específica amb una nova perspectiva sobre la mobilitat a Rubí.
El codi de circulació no recull una regulació concreta per als vehicles de mobilitat personal, de fet, els VMP no responen a cap de les definicions que recull l’Annex I del Reial Decret Legislatiu 6/2015 en el qual es defineix que és un vehicle. Per tant, existeix un buit legal pel que fa a les normes de circulació d’aquests nous aparells.
La necessitat de reglar la convivència entre tots els usuaris de la via i els vehicles de mobilitat personal cada cop és més urgent, i és per això que seguint la Instrucció 16/V-124 de la Direcció General de Trànsit (DGT) són els Ajuntaments aquells que han de regular les normatives de circulació dins dels seus marges.