Tot està canviant i molt ràpid. Nous hàbits de compra i de consum

Tot està canviant i molt ràpid. Nous hàbits de compra i de consum

Aquest últim any hem patit una pandèmia mundial, la Covid-19. El nostre dia a dia i part de les nostres rutines es van haver d’aturar, repensar i modificar en un curt interval de temps, i van donar pas a altres hàbits i activitats. El nostre comerç tradicional també ha hagut de fer front a una situació de pandèmia i d’evolució. Reorganitzar els espais, prioritzar les mesures de seguretat a les botigues i un canvi que era més que evident i que la pandèmia ha accelerat: la digitalització o. dit d’una altra manera, la transformació digital. El client digital Covid-19 ha fet que molts comerços hagin obert els seus aparadors a plataformes de difusió mitjançant les xarxes socials, Instagram, Facebook, i la creació de llocs web. Tots hem vist clar que no ens podem quedar fent el de sempre, ja que els hàbits de compra i consum han canviat de paradigma i estan en evolució constant.

La digitalització en el comerç és important, però també és molt important donar l’assessorament i la formació continua als nostres botiguers. Cal conèixer les noves tendències de compra i poder fer una anàlisi i una valoració de cap a on s’han de reconduir els negocis davant dels canvis. També s’ha d’aprofitar la professionalitat dels botiguers, especialitzant els negocis i oferint als clients aquella experiència de compra diferent, única i personalitzada.

Els elements que conformen el nostre teixit comercial (administració, comerciants, botiguers, hostalers, associacions…) han de ser proactius i preparar el camí als nous escenaris que es van presentant per poder actuar i adoptar en cada moment les mesures adequades. Estem en un cicle de canvi constant.

Per això cal crear sinergies entre el teixit comercial, el món associatiu i l’administració. La situació actual és nova per a tots i la comunicació entre comerciants, associacions i administració ha de ser fluïda i rica i cal trobar els canals més pertinents. L’administració també s’ha d’aplicar, no quedar-se fent ‘el de sempre’. És imprescindible una actitud valenta i innovadora, amb ganes d’actualitzar-se i de formar-se. La societat del consum ha entrat en una nova etapa, s’han generat noves necessitats i tots formem part d’aquest aprenentatge continu. El comerç pot ser un dels sectors que surti més enfortit d’aquesta crisi, totalment transformat, amb el coneixement i l’ús de nous mitjans. Cal mirar cap al futur i el comerç de Rubí no pot quedar enrere. A l’era de la post pandèmia, o de la nova normalitat, les botigues han de continuar obrint cada dia les seves portes, donant llum i vida als nostres carrers.

Sandra Casas Navarro
Regidora d’Esquerra Rubí

Enviar un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Atenció: aquest lloc web utilitza cookies (galetes), tant pròpies com de tercers, per a recopilar informació estadística de la vostra navegació, així com per a oferir-vos un servei personalitzat. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu l'ús. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca